BARNFRITT FORUM
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

BARNFRITT FORUM

För oss som lever utan barn
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Umgås med småbarnsföräldrar när man själv är barnfri

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Admin
Admin
Admin


Posts : 3
Join date : 16-03-28

Umgås med småbarnsföräldrar när man själv är barnfri Empty
InläggRubrik: Umgås med småbarnsföräldrar när man själv är barnfri   Umgås med småbarnsföräldrar när man själv är barnfri I_icon_minitimeons mar 15, 2017 5:43 pm

Jag har genom åren insett att detta är i princip omöjligt, i alla fall för min del. När man är barnfri förväntas man vara flexibel och tillmötesgående i typ alla situationer. Att ständigt vara minst prioriterad blir slitsamt efter ett tag och det tär på vänskapen. Kvinnor har även en tendens att ta med barnen när man ska umgås fast att det finns en fullt fungerande pappa där hemma. Jag anser att många småbarnsmammor är extremt oflexibla, inte av naturliga förklaringar utan för att dom helt enkelt inte bryr sig tillräckligt mycket om sina gamla vänner längre. Jag försökte under ett ett par år att vara hjälpsam och engagerad i mina vänners liv med småbarn, problemet är bara att dom glömde bort mig på vägen, helt. När ytterligare ett par år hade gått hörde en av sig och undrade om jag levde typ, jag valde dock att hålla mig undan. En vän som glömmer bort en under flera års tid är ingen vän enligt mig.
Till överst på sidan Gå ner
https://barnfri.forumsv.net
 
Umgås med småbarnsföräldrar när man själv är barnfri
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
BARNFRITT FORUM :: Välkommen-
Hoppa till: